no more crying.

ena sekunden ville jag bara sjunka ihop. svimma på trafikskolans entretrappa. sjunka ner i ett svart hål. glömma att jag fanns. bli fri från smärtan. skelettcancer. påminde mig direkt om en engelskafröken jag kände till som hade fått det efter sin bröstcancer (antar jag) och efter år av kämpande, tillslut somnat in. men min mamma är stark. läkarna hade ett positivt besked. det hade INTE spritt sig i hela kroppen. hon har en av VÄRLDENS bästa cancerläkare/forskare vid sin sida. hon kommer blir bra. det är i ett tidigt skede.

jag vill gråta först. men efter körlektionen, när jag träffade mamma. ville jag inte gråta mer. no more crying. jag ville vara stark. för jag vet innerst inne att hon kommer kunna leva ett långt liv. hon kommer aldrig kunna bli helt frisk sa dem. men vem fan är det? det här är en ny vana som måste komma in i ditt liv, våra liv. ungefär som att ha diabetes, ta sprutor varje dag.


det är andra gången vi får ett sådant här besked om mamma, men det är första gången vi verkligen inser att livet är extremt skört, och hur mycket jobb & slit man än tycks ha, så är det själen som måste må bra. och det är det vi kommer fokusera på nu. vi ska glädjas av varje dag livet ger oss. ta vara på, resa, uppleva nya ting. man kan närsomhelst dö, man behöver inte ens ha en sjukdom.

så ta vara på era liv. gör det ni känner för. lycka & välmående behöver inte sitta i pengar. det sitter i själen.

se till att vårda den ömt.

jag älskar dig mamma, vi tar oss igenom det här. du vet det, jag vet det, alla vet det. och fan vad våra liv ska bli underbara.

lev medans du kan.


1. lycka
2. långt liv

Kommentarer
Postat av: H

2009-09-01 @ 16:42:42
Postat av: HALEY

Uh, aldrig mysigt med såna besked. Men du tar det igenom det, ni båda gör det, det är klart ni gör. Hoppet är det sista som försvinner, så håll fast vid det, och ta vara på tiden om det skulle visa sig att det inte fanns så mycket av den.

2009-09-01 @ 16:43:46
URL: http://flumguarantee.blogg.se/
Postat av: Malin

Måste berömma dig, det måste vara svårt!

2009-09-01 @ 20:09:28
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0