Förståelse

Fick en kommentar i förra inlägget som tydligen inte förstod varför jag lade upp lite festliga & roliga bilder, till skillnad från mina annars lite mer djupa tankeinlägg & funderingar. Tydligen borde man bara sitta inne i sitt rum & ruttna när något hemskt inträffar, som man inte kan göra någonting åt.

För de som inte läst (eller förstått) faktarutan under profilbilden så kan jag ju säga vad syftet (enligt mig) med denna blogg är:

Jag har denna blogg för att kunna skriva av mig om hur jag känner, mina tankar & liv kring det hela. Jag gör det för jag är inte så mycket för att prata om det hela. Hela den här bomben om mamma kom för en vecka sedan, och själva beskedet av vad det var för slags cancer fick jag reda på i tisdags. Det var då jag bestämde mig för att verkligen satsa på bloggen och ha den som ett ställe för mig att uttrycka mig & dela med mig.

Jag ser också denna blogg som en mötesplats för unga/äldre människor som befinner sig i samma/liknande situation som mig. Men också för människor som är nyfikna, människor som också kanske vill dela med sig av sig själva. Vill ni skicka mejl till mig, få stöd, eller berätta något inspirerande eller vad som helst, så gör gärna det! Ni är alla hjärtligt välkomna.

Men, människor som inte kan acceptera att jag skriver inlägg som inte är sorgsna/djupa, som t.ex. då föregående inlägg, behöver inte läsa. Det är viktigt för mig att kunna tänka på annat ibland, försöka glömma alla tråkiga grejer i livet & bara skratta. Vilket kan vara och ÄR oerhört svårt. Återigen till faktarutan om mig, där står det bland annat: "

"Denna gång beskedet kom förändrades våra liv, inte bara mammas utan människorna i hennes närhet också. Mitt bloggnamn Bohemicana kommer från ordet Bohem, vars livsstil betyder bland annat "leva för dagen", och det är just vad jag & människorna i min närhet nu gör. Vi tar varje dag som den kommer, njuter av att få leva & tar ingenting för givet"

Tror många människor som befinner sig i en livskris eller liknande, trots att allt känns skit & värdelöst, ändå någongång bara vill glömma allt. Vi är bara människor, vi måste få skratta någongång.

Sen att det är jävligt okänsligt att skriva så som personen gjorde är bara helt onödigt. Varför sparka på någon som redan ligger?

Kommentarer
Postat av: Miss PUSSY

Herregud, vilken kommentar! Jättedumt. Så klart att man ändå både kan och behöver få skratta och vara glad och ägna sig åt andra saker än bara att sitta och älta och ha sorg. Dessutom gör det kanske även att man hanterar sorgen lite, lite lättare.



2009-09-03 @ 14:49:12
URL: http://apocalypticpussy.blogspot.com/
Postat av: The face of heaven

Jo, såklart man ska få leva! Du älskar ju din mamma lika mycket ändå.

2009-09-03 @ 16:17:50
URL: http://thefaceofheaven.blogg.se/
Postat av: IISABEL

kolla in detta, en sida för att få mer besökare på bloggen :D http://www.viraltrafik.se/?onlyisabel

det tog bara 5 minuter att bli medlem, och när jag blev medlem ökade min statistik på bara några dagar!

rekommenderar den verkligen :D

2009-09-03 @ 17:57:39
URL: http://onlyisabel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0